Välj 3-5 av de kompetenser, som beskrivs i platsannonsen och som du matchar in på. Skriv, i din ansökan, om hur du använder dina kompetenser och vilka resultat de lett till.
Här kan du se några av de kompetenser som arbetsgivarna prioriterar:
- Muntlig kommunikation:
- Du kan uttrycka dig tydligt och korrekt
- Skriftlig kommunikation:
- Du kan uttrycka dig tydligt och korrekt i skrift
- Samarbete / lagarbete:
- Du kan arbeta proaktivt och tryggt med lagarbete
- Förståelse för företagets / organisationens mål:
- Du förstår de konsekvenser som målen kan ha på jobbet
- Samla in / undersöka:
- Du kan samla in kunskap och undersöka information, för att hitta fakta och lösa problem
- Initiativ / motivation:
- Du är beredd på att ta initiativ, och kan identifiera möjligheter samt komma med idéer och lösningar
- Drivkraft:
- Du kan utföra arbetet med beslutsamhet. Du letar alltid efter nya och bättre sätt att utföra uppgifter på, för din drivkraft är självutveckling
- Planering och organisering:
- Du kan planera och organisera uppgifter, så att de genomförs korrekt och effektivt
- Flexibilitet:
- Du kan anpassa dig till ändrade förhållanden och miljöer
- Tidshantering:
- Du kan hantera arbeta effektivt, prioritera uppgifter och leverera inom avtalad tid
- Internationella färdigheter::
- Du talar och förstår flera språk. Värdesätter andra kulturer
- Förhandla och övertyga:
- Du kan påverka och övertyga andra, och nå överenskommelse
- IT-kunskaper:
- Du är bekant med användning av olika IT-applikationer
- Självkännedom:
- Du har kännedom om prestationer, färdigheter, värderingar och svagheter, och vad du vill ha ut av livet
- Personlig genomslagskraft:
- Du uppvisar en professionell och positiv bild inför andra, som skapar förtroende och respekt
- Livslångt lärande:
- Du är aktiv med inlärning under hela din karriär. Du utvecklar de nödvändiga kunskaperna, som krävs, för att ta itu med nuvarande och framtida arbetsuppgifter
- Stresstolerans:
- Du upprätthåller en effektiv prestationsnivå under tryck
- Integritet:
- Du kan upprätthålla normer och förfaranden, och upprätthåller sekretess och respekt
- Handlingsplaner:
- Du tar ansvar för beslut om vilka åtgärder som behövs, för att uppnå vissa mål, och genomför sedan dessa
- Beslutsprocess:
- Du bestämmer den bästa metoden. Utvärderar möjligheter, baserat på logik och fakta, och presenterar lösningar
Se även vårt bibliotek med 850 fraser som beskriver kompetenser och färdigheter inom 68 kategorier. Se alla här
Du kan även få en förklaring till vad olika kompetenser betyder, och när de används. Läs artikeln här